ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Α. Τζιτζικώστας: Στοίχημά μας να πετύχουμε ισορροπία μεταξύ οικονομικής ανάπτυξης και ευημερίας των τοπικών κοινωνιών από τον τουρισμό

«Η Ευρώπη είναι μια παγκόσμια υπερδύναμη στον τουρισμό. Και θα εργαστούμε σκληρά για να διατηρήσουμε αυτή τη θέση τα επόμενα χρόνια», επισήμανε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας, στο Συμβούλιο Υπουργών Τουρισμού της ΕΕ, στη Βαρσοβία της Πολωνίας.
 
Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στην κομβική σημασία του τουρισμού για την ΕΕ, καθώς προωθεί την οικονομική ανάπτυξη, δημιουργεί θέσεις εργασίας και φέρνει τους πολίτες πιο κοντά, ενώ υπογράμμισε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει και ιδιαίτερα τη δύσκολη γεωπολιτική συγκυρία.


Ο Επίτροπος τόνισε πως ο ευρωπαϊκός τουρισμός πρέπει να γίνει πιο βιώσιμος και να βρεθεί η ισορροπία μεταξύ κέρδους και ευημερίας των τοπικών κοινωνιών και σημείωσε πως σε αυτό κατατείνει η πρώτη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό, η οποία ήδη εκπονείται και θα την παρουσιάσει στις αρχές του 2026.
 
«Στην Ευρώπη αναγνωρίζουμε όλοι τον ζωτικό ρόλο του τουρισμού για τις τοπικές οικονομίες, τις επιχειρήσεις και τις θέσεις εργασίας. Μοιραζόμαστε επίσης την ισχυρή δέσμευση να καταστεί ο τουρισμός πιο βιώσιμος. Προφανώς, ο τουρισμός δεν πρέπει να βλάπτει το περιβάλλον. Αλλά πρέπει επίσης να σέβεται τις τοπικές κοινωνίες και ταυτότητες, την πολιτιστική κληρονομιά, τις υποδομές, τους φυσικούς πόρους και τις ίδιες τις τοποθεσίες που προσελκύουν τουρίστες στις πόλεις, τα χωριά, τις παραλίες και τα μνημεία μας», υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας.


Αναφερόμενος στην πρώτη ευρωπαϊκή τουριστική στρατηγική, ο Επίτροπος επισήμανε ότι «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτό το διάστημα συλλέγει στοιχεία από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους πολίτες. Και σήμερα μοιράστηκα με τους Υπουργούς Τουρισμού τις αρχικές μου ιδέες σχετικά με το τι θα πρέπει να περιλαμβάνει αυτή η στρατηγική. Πρέπει να επιτύχουμε ισορροπία μεταξύ οικονομικής ανάπτυξης και ευημερίας των τοπικών κοινωνιών, προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και διαχείριση προορισμών βάσει συγκεκριμένων δεδομένων. Πρέπει να επιτύχουμε ισορροπία μεταξύ της προώθησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της διατήρησής της. Η τουριστική στρατηγική μας θα αντιμετωπίσει επίσης τις νέες τάσεις και αναδυόμενες προκλήσεις, όπως: Μη ισορροπημένος τουρισμός, ελλείψεις εργατικού δυναμικού και νέες ανάγκες δεξιοτήτων και κατάρτισης, χρήση ψηφιακών εργαλείων συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, παγκόσμιο branding της Ευρώπης και πώς προωθούμε τον βιώσιμο και ισορροπημένο τουρισμό. Και κυρίως, θα συνεργαστούμε με τις τοπικές και περιφερειακές αρχές που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της διαχείρισης των τουριστικών ροών και των επιπτώσεων στην πράξη».

Latest Posts